Blog Arşivi

Duyuru


22 Ekim 2018

Tatil Yorumlarında En Güvenilir Site Hangisi?


Herkes bütçesi oranında tatil yapmakta ve gidip kalacağı mekanlarla ilgili olumlu/olumsuz yorumları çeşitli otel/tatil sitelerinde inceledikten sonra kalacağı oteli seçmektedir.

Ben de aynı şekilde tatil yapacağım yöre ve oteli gezginlerin yorum olarak paylaştığı hepinizin bildiği otel web sitelerine bakıp karar veriyordum.


Ancak tatil amacıyla ilgili web sitelerinde olumlu yorumlara bakıp iyi bir otel olduğunu düşünüp gittiğim otelde yaşadığım olumsuzlukları üyesi olduğum otel sitesinde belirttim. Uzun bir süre yorumum sitede yayınlanmadı. Benden önce olumlu yorum yapanların yazdıkları yayınlandığı halde benim yorumumun neden yayınlanmadığını merak etmeye başladım.  İlgili siteye iletişim kanalından sorduğum soruların cevapsız kalması nedeniyle bu sitelere olan güvenim sarsıldı.

Kanaatim şu ki; Bazı sitelerin,  gezginlerin yorum yaptığı ilgili oteller ile işbirliği içinde olduklarını ve olumsuz yorumlardan ilgili bazı otellerin onayı olmadan yayınlamadıklarını düşünüyorum.  Bu kanaat bende, gittiğim bazı otellerde “Otelimiz şu sitenin üyesidir “ olduğunu belirtir reklam etiketlerinin yapıştırılmış olması, çeşitli forum sitelerinde benzer yorumların yapılmış olması bir nevi “al gülüm, ver gülüm” deyimine uygun çalıştıkları izlenimi ortaya çıkmaktadır.  

Durum böyle olunca “ne yapmalıyız?” sorusu önümüze geliyor.

Burada kişisel olarak neler yaptığımı belirtmek istiyorum.  Öncelikle gideceğim bölgeyi ve bu bölgede istediğim özellikleri taşıyan otelleri bir kenara not ediyorum.  Sonra kurumsal tur şirketlerinde fiyat araştırması yapıyorum.  Bütçeme uygun otelleri tespit ettikten sonra çeşitli sitelerde fazla önyargıya kapılmadan otel yorumlarını okuyorum.  

Edindiğim bilgiler ışığında son yorumları Google’den okuyup diğer otel siteleri yorumları ile karşılaştırdığım da, hedef otel hakkında bende olumlu/olumsuz bir kanaat oluşturmaktadır.

Yaptığım araştırmalarda en sağlıklı yorumların Google Haritalar içeriğinde olduğunu düşünüyorum.  Burada belli statüler verilen gezginlerin yaptığı yorumların herhangi bir incelemeye tabi olmadan yazıldığı gibi doğrudan yayınlanmaktadır.  Oysa diğer otel sitelerinde denetimden geçmekte ve sadece kendi karar verdikleri yorumları yayınladıkları kanaatindeyim.

Burada bütün otel yorum/puanlama vs. sitelerini kötülemiyorum. İçlerinde işini en iyi yapma gayreti içinde olanlar çoğunlukta.

Son olarak, otel mi? Google.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kişi ve kurumları hedef alacak yorumlar ile siyasi ve ideolojik yorumlar yapmayın lütfen.