Gelişen teknoloji ile birlikte hayatımıza giren bir çok yenilikler çalışma koşullarımıza kolaylıklar getirmektedir.
Bunlarda biri de büro faaliyetlerinde kullandığımız e-posta gönderme özelliğine sahip yazıcılardır.
Yeni aldığınız son teknoloji yazıcının tarayıcı özelliği nedeniyle belgelerinizi ücretsiz olarak karşı tarafa göndermeniz mümkündür. Ancak bir müddet sonra makineniz e-posta göndermemeye başlayacaktır.
Bu sorunu ben de yaşadım. İlk günler onlarca belgesi sorunsuz gönderen makine bir müddet sonra hata vermeye ve e-posta göndermemeye başladı.
Sorunun çözümü için servis çağırdım. Yapılan bütün ayarlamalara rağmen sorun çözülmedi. Yeni bir e-posta adresi aldık, port değişikliği yaptık, sabit İP adresi aldık vs. olmadı.
Çözüm olarak makine ana bayiine gönderildi ve ana kart değişikliği yapıldı. Sorun yine çözülmedi.
Seçenek olarak makineyi iade ettik ve yerine aynı özellikli yeni bir makine aldık.
Yeni aldığımız makine ile e-posta gönderiyor mu diye test ettiğimiz e-posta gönderdiğini gördük. Aklımıza ilk aldığımız makine bilinmeyen bir arıza nedeniyle göndermediğini düşündük ve yeni makine ile e-posta göndermeye devam ettik.
Ancak bu makine de bir müddet sonra e-posta göndermemeye başladı. Çözüm olarak belgeleri tarayıcıdan geçirip bilgisayara yükleyerek bilgisayar üzerinden e-posta gönderdiğimizden sorun üzerinde fazla durmadık.
Zaman içinde büroya gelen toner dolduruculuğu yapan arkadaş ile bu konuda bilgi alışverişi yaparken aklımıza gelen bir düşünceyi hemen uyguladık ve denedik. Uygulama sonuç verdi.
Yaptığımız tek şey toner kartuşu üzerinde bulunan çipi yenisi ile değiştirdik.
Sonuç olarak, bu tip makinelerde boşalan toner doldurulmayacak ve yenisi alınacak. Eğer doldurulacak ise yeni çip takılacak (bulabilirseniz tabi)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Kişi ve kurumları hedef alacak yorumlar ile siyasi ve ideolojik yorumlar yapmayın lütfen.